カテゴリ | 重要度 | ステータス | 解決状況 | 登録日時 | 最終更新 |
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グラフィック | 低 | 解決済み | 修正済み | 2023-04-01 15:27 | 2023-04-19 10:47 |
テスター | ywy | 担当者 | ywy | ソース | taito/taito_f3.cpp |
バージョン | 0.253 | 発生バージョン | 修正バージョン | 0.254 | |
修正コミット | e04cb56 | プルリク | #11073 | ||
フラグ | 実機・資料検証済み | ||||
セット | landmakr and clones | ||||
セット詳細 |
landmakr - ランドメーカー (Ver 2.01O 1998/06/02)
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概 要 | エンディングのスライドのオフセットが違っている。 | ||||
詳 細 | the second and third ending slide graphics (playfield 4) are shifted up by one line compared to the first slide | ||||
再現手順 | clear round 10 vs gaira as any character and view the ending sequence. the graphics will appear to shift upwards during the transition between the first and second slide. best seen on landmakrj because of additional text on tilemap layer | ||||
追加情報 | pcb reference: there's no scroll, but the playfield's line ram y zoom values at 628200 differ (00 vs 80) from the next slides on playfield 3 and 2, and setting ignoring the first zoom values also makes land maker opening animation, recalhorn title screen mountain, gekirindan title correct to pcb recording offsets, but does not fix (nor regress on) quizhuhu bottom line, recalhorn title scrolling sky layer, riding fight intro | ||||
添付ファイル | aifa_a_ed_(0253).zip (2023-04-01 15:27) | ||||
aifa-a-1v2.png (2023-04-01 15:29) |