[ オリジナルレポート ]

BugID: #08587

カテゴリ 重要度 ステータス 解決状況 登録日時 最終更新
認証済み未処理2023-03-23 04:342023-03-26 07:32
 
テスターICEknight担当者 ソース
バージョン0.252発生バージョン修正バージョン
修正コミットプルリク
フラグ
セット
セット詳細
 
概 要bgfx: プリスケールの値がシェーダに影響したりしなかったりする。
詳 細When using bgfx (any backend), setting a prescale value higher than 1 will make shaders like crt-geom look like the actual screen resolution is x times the real one (double amount of "scanlines", etc). Re-selecting the shader will discard the prescale and display the game's original resolution.

No idea which of the two behaviors is the intended one.
再現手順-Set video to bgfx.
-Set prescale to 2.
-Set bgfx_screen_chains to lcd-grid, crt-geom, crt-geom-deluxe, etc.
-Run any game with regular SD resolution (e.g.: "mame pbobble -prescale 2 -video bgfx -bgfx_screen_chains crt-geom"). The shader will treat the game's resolution as twice its size.
-Open the slider controls, select another shader then reselect the previous one. Now the shader will treat the game's resolution as its regular size.
追加情報 
 
添付ファイルpng filebgfx-crtgeom-prescale1.png (2023-03-24 01:13)
png filebgfx-crtgeom-prescale2.png (2023-03-24 01:14)
png filebgfx-crtgeom-prescale1-detail.png (2023-03-24 01:18)
png filebgfx-crtgeom-prescale2-detail.png (2023-03-24 01:18)