カテゴリ 重要度 ステータス 解決状況 登録日時 最終更新
DIP/入力仮承認未処理2018-03-15 02:272018-03-15 09:31
 
テスターM.A.S.H.担当者 ソースesripsys.cpp
バージョン0.195発生バージョン0.192修正バージョン
フラグ
セット turbosub
セット詳細
turbosub - Turbo Sub (プロトタイプ rev. TSCA)
 
概 要入力が反転している。
詳 細The port handling (emu\ioport.cpp) was changed in MAME 0.192: "Better wraparound handling for relative inputs [AJR]":
https://git.redump.net/mame/commit/?id=dcfdab2735a60c03e2e34cd7a076a3f14b631b49

This broke the Turbo Sub input. If you calibrate the game with joystick or mouse the crosshair movement is inverted
To test it, remove first NVRAM and skip game tests by hold down keypad '*' on start.
再現手順Turbo Sub uses the Star Wars yoke controller (http://www.turbosub.com/turbosubmain.html)

MAME's Star Wars input (drivers\starwars.cpp):

PORT_START("STICKY")
PORT_BIT( 0xff, 0x80, IPT_AD_STICK_Y ) PORT_SENSITIVITY(70) PORT_KEYDELTA(30)
PORT_START("STICKX")
PORT_BIT( 0xff, 0x80, IPT_AD_STICK_X ) PORT_SENSITIVITY(50) PORT_KEYDELTA(30)


Turbo Sub's input looks different:

PORT_START("JOYSTICK_X")
PORT_BIT( 0xff, 0x00, IPT_AD_STICK_X ) PORT_MINMAX(0xff, 0x00) PORT_SENSITIVITY(25) PORT_KEYDELTA(200)
PORT_START("JOYSTICK_Y")
PORT_BIT( 0xff, 0x00, IPT_AD_STICK_Y ) PORT_MINMAX(0xff, 0x00) PORT_SENSITIVITY(25) PORT_KEYDELTA(200)

Changing the PORT_KEYDELT to (30) fixed the problem. But a default NVRAM would be better.
追加情報 
 
添付ファイル