[ オリジナルレポート ]

BugID: #06801

カテゴリ 重要度 ステータス 解決状況 登録日時 最終更新
コンパイル認証済み未処理2017-12-25 23:582017-12-26 18:28
 
テスターcuavas担当者 ソース
バージョン0.192発生バージョン修正バージョン
フラグ
セット
セット詳細
 
概 要WindowsのGCC 7でSDLビルドのリンクができない。
詳 細

SDL builds for Windows fail to link with GCC 7 (it works with GCC 5 or GCC 6).


32-bit link error:


Linking sdlmame.exe...
C:/Users/_merlin/msys64/mingw32/lib\libqtmain.a(qtmain_win.o):qtmain_win.cpp:(.text+0x12e): undefined reference to `qMain(int, char**)'
collect2.exe: error: ld returned 1 exit status
mame.make:252: recipe for target '../../../../../sdlmame.exe' failed

64-bit link error:


Linking sdlmame64.exe...                                                                                                        
../../../../mingw-gcc/bin/x64/Release/liblualibs.a: error adding symbols: Malformed archive
collect2.exe: error: ld returned 1 exit status
mame.make:252: recipe for target '../../../../../sdlmame64.exe' failed
make[2]: *** [../../../../../sdlmame64.exe] Error 1

In the 64-bit case, liblualibs.a is not malformed - the same static archive library can be successfully linked into the Win32 OSD version of MAME. Changing the order of the objects in liblualibs.a changes the error message, but it fails to link in any case. The tools link successfully, only the emulator fails.

再現手順Build with OSD=sdl in your make arguments.
追加情報 
 
添付ファイル