カテゴリ 重要度 ステータス 解決状況 登録日時 最終更新
サウンド認証済み未処理2008-01-22 16:432017-11-01 07:07
 
テスターTafoid担当者 ソースdarkseal.cpp
バージョン0.122u4発生バージョン0.103u1修正バージョン
フラグ旧BugIDdarkseal0112u4gre
セット darkseal
セット詳細
darkseal - ダークシール (海外版 revision 3)
 
概 要武器を使うとその動作中、BGMのテンポが上がる。かなり前から起きていたが、最近はテンポの上がり方が大きい。
詳 細武器を使うとその動作中、BGMのテンポが上がる。
かなり前から起きていたが、最近はテンポの上がり方が大きい。
再現手順 
追加情報One of these changes is probably the cause:

0.103u1 changes:
"Many H6280/PCE fixes: [Rob Bohms, Charles MacDonald]
- fixed cases where sprites could render outside of the buffer
- added VRAM to VRAM DMA (Charles)
- multiple h6280 fixes (Charles)
- provided functions to correctly handle VRAM accesses for the
entire 128K range (Charles)
- added some of the I/O buffer bits from the hardware page
- fixed h6280 IRQ ranges to support proper mirroring
- hooked up h6280 IRQs to the PC Engine
- corrected sprite-to-sprite rendering priorities.
- partially enforce 16 sprite limit"

"Added stream_set_sample_rate() call, and converted the TMS5110,
TMS5220, ES5505/6, BSMT2000, AY8910, POKEY, TIA, Sega PCM/Multi-PCM, SN76496, OKIM6295, and YMZ280B sound cores to output at their native sample rates, allowing the core sound system to perform over/re-sampling to the output rate. [Aaron Giles]"
 
添付ファイル